10 შესანიშნავი პროფესიული უნარი, რომელიც შეგიძლიათ თავად გამოიმუშავოთ

კონკურენტუნარიან სამუშაო ბაზარზე დამსაქმებლები, როგორც წესი, ხვდებიან ბევრ მაღალკვალიფიციურ კანდიდატს შთამბეჭდავი რეზიუმეებითა და საინტერესო წარსულით. ერთ შესანიშნავ კანდიდატსა და მეორეს შორის მკაცრი გადაწყვეტილების მიღებისას, ეიჩარ მენეჯერი ხშირად ეძებს იმას, რაც გამოარჩევთ - მაგალითად, სხვა ენის სრულყოფილად ცოდნას ან სპეციალურ უნარს.


ბევრი უნარი, რომელსაც მენეჯერები ამ დროს ყურადღებას აქცევენ, ისწავლება უნივერსიტეტში ან მთელი კარიერის განმავლობაში, მაგრამ ინიციატივის აღება, რომ ასწავლო საკუთარ თავს ახალი უნარები, შესანიშნავი გზაა თქვენი რეზიუმეს გასაძლიერებლად. ამ დღეებში ინტერნეტში შეგიძლიათ იპოვოთ ყველაფერი. პლატფორმები, როგორიცაა Coursera, Udemy ან edX, გთავაზობთ უფასო ან ბიუჯეტურ კურსებს, რომლებიც შეგიძლიათ გაიაროთ თვენი სურვილისა და დროის მიხედვით. ასევე არსებობს უამრავი ვებსაიტი და პროდუქტი, რომელიც ეძღვნება კონკრეტული უნარების სწავლებას.


თუ თქვენ ეძებთ გზებს, რომ გააძლიეროთ თქვენი რეზიუმე და გამოირჩეოდეთ სხვა კანდიდატებისგან, აქ არის ათი შესანიშნავი უნარი, რომელიც შეგიძლიათ ასწავლოთ საკუთარ თავს.


1. კოდირება


მაშინაც კი, თუ თქვენ არ გააგრძელეთ თქვენი MBA იმ განზრახვით, რომ გადახვიდეთ კარიერაზე ვებ-განვითარებაში, ძირითადი კოდირება მაინც შესანიშნავი უნარია, განსაკუთრებით მაშინ, თუ მუშაობთ ციფრულ ან ტექნიკურ სივრცეში. Codeacademy და The Odin Project არის ორი შესანიშნავი, უფასო პლატფორმა (თუმცა Codeacademy-ს აქვს ფასიანი ვარიანტი), რომელსაც შეუძლია გასწავლოთ HTML, Javascript, CSS და სხვადასხვა კოდირების ენები.



2. გრაფიკული დიზაინი


დამსაქმებლებს უყვართ მრავალფეროვან პროგრამებში გამოცდილების დანახვა და თუ Photoshop-ის ძირითადი უნარები გაქვთ, აუცილებლად უნდა დაამატოთ რეზიუმეში, ამით კი შეძლებთ აჩვენოთ თქვენი  მრავალფეროვნება და კრეატიულობა. Format Magazine-მა (Format-ის პუბლიკაცია, პორტფელის შექმნის პლატფორმა) შეადგინა 11 უფასო ონლაინ გრაფიკული დიზაინის კურსების დიდი სია, რომელიც მოიცავს კურსს MIT OpenCourseWare-დან.



3. კონტენტ მენეჯმენტის სისტემები (CMS)


კონტენტის მენეჯმენტის სისტემა არის პლატფორმა, რომელიც მართავს ვებსაიტის ციფრული კონტენტის შექმნას. მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი კომპანია იყენებს საკუთარ, CMS-ს მათი ვებსაიტის შინაარსის განსათავსებლად, ბევრი სხვა იყენებს სერვისებს, როგორიცაა SquareSpace ან WordPress. იმის გამო, რომ ყველა CMS განსხვავებულია, ნებისმიერი მათგანის სწავლა სპეციფიკურია. თუმცა, WordPress-ის მსგავსი პლატფორმები გვთავაზობენ უფასო ან ბიუჯეტურ გაკვეთილებს, რათა ისწავლოთ მათი გამოყენება. მინიმუმ ერთი CMS-ის ფუნქციების გაცნობაც კი მოგანიჭებთ უპირატესობას.


4 . Microsoft Excel


ეს შეიძლება აშკარა იყოს ან ბანალურად მოგეჩვენოთ (და ალბათ თქვენს რეზიუმეში ამის ჩასმა აუცილებელი არ არის), მაგრამ ზედმეტი ნამდვილად არ იქნება იცოდეთ მინიმუმ რამდენიმე მოსახერხებელი Excel-ის ფორმულა. Საკმარისია ცხრილის შესავსები  ფორმულების ცოდნაც, ამის შემდეგ კი  პრაქტიკულად არ იარსებებს შეზღუდვა, რის გაკეთებასაც თქვენ Excel-ით ვერ შეძლებთ. სამუშაო ცხრილების შესახებ მეტი ცოდნა ბევრად გაგიადვილებთ საქმეს.




5. საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია (SEO)


საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია ნებისმიერი კომპანიის ონლაინ წარმატების აუცილებელი კომპონენტია. SEO არსებითად არის მულტიდისციპლინარული სტრატეგია ვებსაიტის ოპტიმიზაციისთვის, რათა გამოჩნდეს Google-ის პირველ გვერდზე, როდესაც ვინმე ეძებს თქვენს ბიზნესთან შესაბამის ტერმინს. ეს არის მზარდი და სწრაფად ცვალებადი ინდუსტრია და დამსაქმებლები ყოველთვის ეძებენ იმ ადამიანებს, რომლებიც მიყვებიან მის განვითარებას. Moz, წამყვანი SEO პლატფორმა, აქვს უფასო დამწყებთათვის SEO-ს გზამკვლევი და ბლოგი, რომელიც გთავაზობთ უამრავ რესურსს.



6. მარკეტინგის ანალიტიკა


იმის გაგება, თუ როგორ გავაანალიზოთ კომპანიის ეფექტურობა მისი მარკეტინგული ძალისხმევის (აქ არ ვიცი რა სიტყვით ჩავანაცვლო?) მიმართ და ტენდენციების, მონაცემებისა და მომხმარებლის ქცევის შესახებ ინფორმაციის შეგროვება ძალიან შთამბეჭდავი უნარია. Google Analytics, რომელიც არის ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ინსტრუმენტი მარკეტინგული ეფექტურობის გასაზომად, აქვს უფასო ონლაინ კლასი სახელწოდებით Analytics Academy, რომელიც გასწავლით საფუძვლებს ან დაგეხმარებათ დახვეწოთ თქვენი უნარები. The Moz ბლოგს ასევე აქვს ვრცელი ანალიტიკის განყოფილება.



7. სოციალური მედია მარკეტინგი


ბრენდის რეპუტაცია და ზრდა სოციალურ მედიაში ბევრად მეტზეა დამოკიდებული, ვიდრე შინაარსის გამოქვეყნებაა. წარმატებული სოციალური მედიის მარკეტინგი არის მთელი სტრატეგია, რომელიც დამოკიდებულია ტენდენციების დაცვაზე, მონაცემების ანალიზზე და თქვენს მიმდევრებთან ურთიერთობის შენარჩუნებაზე. კიდევ ერთხელ, Moz-ს აქვს ვრცელი განყოფილება მათ ბლოგზე, რომელიც ეძღვნება ამ თემას, ხოლო DIY Genius-ს აქვს 10 უფასო ონლაინ კურსის შესანიშნავი სია სოციალური მედიის მარკეტინგისთვის.


8. ქოპირაითინგი


პროფესიონალურად წერის უნარი აუცილებელია; თუმცა, ქოპირაითინგი არ არის ის უნარი, რომელიც ყველას აქვს. დამაჯერებლად და მიზანმიმართულად წერის უნარი, განსაკუთრებით ინტერნეტისთვის, ნამდვილად არის უნარი, რომელიც შეიძლება გამოგადგეთ მაშინ, როცა ამას ყველაზე ნაკლებად მოელით. Copy Hackers-ს აქვს ქოპირაითინგის გაკვეთილების, სტატიებისა და სხვა რესურსების მთელი ნაკრები.



9. საფონდო ვაჭრობა


მიუხედავად იმისა, ხართ საინვესტიციო ბანკში თუ საფონდო ვაჭრობაში, იმის ცოდნა, თუ როგორ მუშაობს საფონდო ბაზარი, ფასდაუდებელი ინსტრუმენტია, როგორც პირადი, ასევე პროფესიული ცხოვრებისთვის. Investopedia, StockTrader.com და Morningstar, Inc. ყველა მათგანი გთავაზობთ დიდ ინფორმაციას, რომელიც დაგეხმარებათ დაწყებაში. თქვენმა ბანკმა ასევე შეიძლება მოგაწოდოთ რესურსები და რჩევები ამ თემაზე.


10. ბლოკჩეინი


ბლოკჩეინი არის რთული ტექნოლოგია ბიტკოინისა და სხვა კრიპტოვალუტის უკან, რომელიც, სავარაუდოდ, დღევანდელი ერთ-ერთი ყველაზე ხმაურიანი ინდუსტრიაა. FinTech ინდუსტრია, განსაკუთრებით, ეძებს ადამიანებს, რომლებიც აგრძელებენ ამ განვითარებად ტექნოლოგიას. Coursera-ს აქვს Blockchain Basics-ის კურსი და Medium ასევე დაგეხმარებათ რამდენიმე კარგი რესურსის პოვნაში.

წყარო: firsthand